poniedziałek, 23 marca 2015


Dzisiejszy wpis będzie typowo kulinarny. O ile przedstawionych przepisów nie można nazwać gotowaniem, to są to „potrawy” smaczne i zdrowe, a przede wszystkim - szybkie w wykonaniu.

Pasta z makreli wędzonej



Pasta ta jest idealna do pełnoziarnistego chleba (najlepiej własnego wypieku) na śniadanie lub lekką kolację. Można ją również traktować jako forma sałatki, ale to już kwestia upodobania.

Składniki:

  • 1 makrela wędzona (moja miała 222 g)
  • 1,5 serka naturalnego Bieluch ( ok. 225 g) – może być również chudy twaróg
  • Ok. 50-70 g jogurtu naturalnego

Opcjonalnie:
  • Czerwona cebula
  • Płatki owsiane
  • Sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Makrelę obieramy i dodajemy 1,5 serka naturalnego Bieluch (ok. 225 g) oraz ok. 50 -70 g jogurtu naturalnego w zależności od konsystencji jaką preferujemy. Ja dodałem trochę płatków owsianych i nie soliłem. Jeżeli ktoś lubi to można dodać pokrojoną czerwoną cebulę oraz przyprawić do smaku. Jeżeli już to użyć sól morską i w niewielkiej ilości.


Sugerowana porcja śniadaniowa to dwa kawałki chleba pełnoziarnistego lub połówka bułki pełnoziarnistej posmarowane pastą. 

Koktajl jabłkowo-pomarańczowy



Koktajl jest pożywny i zdrowy, można go spożyć na drugie śniadanie.

Składniki na jedną szklankę 300 ml:
  • 0,5 pomarańczy
  • 0,5 jabłka
  • Ok. 100 ml mleka

Sposób przygotowania:

Pomarańczę i jabłko obrać, dodać 100 ml mleka i wszystko zblendować.

Latem można dodać jedną lub dwie kostki lodu dla ochłody lub jeżeli chcemy zabrać koktajl ze sobą do pracy lub szkoły (w kubku termicznym).

Mam nadzieję, że będzie smakowało i na zdrowie!:)


Macie jakieś pytania lub chęć na więcej przepisów? Zapraszam do komentowania. 

3 komentarze:

  1. Taki koktajl to świetny pomysł na zdrowy i pyszny napój. Ja zwykłam go robić z bananów i mleka.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jestem tutaj pierwszy raz, ale bardzo mi się podoba blog
    będę tutaj częściej zaglądała
    pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili

    OdpowiedzUsuń