niedziela, 29 marca 2015



W czasie każdej diety przychodzi moment krytyczny – chęć na czekoladę, cukierki, pączki, lody czy fast foody. Ilość kalorii w wyżej wymienionych smakołykach jest olbrzymia, a wyrzuty sumienia po wpałaszowaniu ich chyba jeszcze większe. Jak sobie z tym poradzić? Spróbować skomponować swoją własną i zdrowszą wersję. Za mną od kilku już dni „chodzą” burgery, dlatego postanowiłem coś z tym zrobić. Co z tego wyszło? Zobaczycie poniżej.



Składniki na 3 burgery:

  • 250 g mielonego mięsa z indyka
  • 3 bułki grahamki (miały być własnej roboty, ale z braku czasu nie wyszło)
  • Sałata lodowa
  • Pomidor
  • Ogórek kiszony
  • Ser żółty (to dodatkowe kalorie, ale jak burger to tylko z seremJ)
  • Oliwa z oliwek
  • Ostra papryka
  • Czerwona cebula
  • Sól morska
  • Pieprz


Sposób przygotowania:

Do mięsa mielonego z indyka dodajemy 1/4  posiekanej w kostkę cebuli, 1 łyżeczkę oliwy i doprawiamy ostrą papryką, pieprzem i solą. Wszystko mieszamy i formujemy 3 burgery, które następnie smażymy na grillu elektrycznym/patelni grillowej lub zwykłej teflonowej.



Bułki przekrawamy na pół. Kładziemy listek sałaty, na niego burgera, ser żółty, pomidor i ogórek. Ja przebiłem wszystko wykałaczką i włożyłem na parę minut do piekarnika rozgrzanego do 150 stopni i ustawionym na termoobieg, aż do momentu delikatnego rozpuszczenia sera. Burgery były chrupiące.



Mam nadzieję, że będzie Wam smakowało i zaspokoi to chęć na fast fooda. W diecie ważna jest odmiana i kombinowanie, a odchudzanie staje się przyjemniejsze.

A może Wy macie jakieś pomysły na wysokokaloryczne potrawy w zdrowych odmianach i również mnie zainspirujecie? Zapraszam do komentowania.

2 komentarze:

  1. ciekawy pomysł, na pewno kiedyś spróboję takie zrobić jak najdzie mnie chęć na fast-fooda, chociaż rzadko je jadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W weekend przyrządziłam sobie własne burgery i aby obniżyć kaloryczność każdego z nich dodałam sobie sos 0 https://ostrovit.com/pl/products/ostrovit-sos-barbecue-300-g-26234.html. Przepyszny smak!

    OdpowiedzUsuń